ПРЕПОРЪЧАНИ
Политика

Защо напускаме ДСБ

9 април, 2012

Днес, 9 април 2012 г., след сериозен размисъл и анализ, взехме решение да прекратим членството си в политическа партия Демократи за силна България.

 

При създаването си ДСБ пое амбициозни ангажименти – да стане алтернатива на фасадната демокрация, да формулира нова национална кауза, да изгради десница отвъд дневния ред на политическия преход. За жалост, нито една от тези цели не беше осъществена. С течение на времето ние се превърнахме от общност на каузата, в клика, която търси само и единствено собственото си оцеляване. И, което е по-лошо, превърнахме избирателите си в заложник на политика, която вместо да заплашва, легитимира политическата фасада с предсказуемата си критика и непоследователното си поведение.

 

През 2011 г., в кампанията за кметските избори в София ние се опитахме да предложим политика от ново поколение, политика, която да е в крак с времето, а не изгубена в прехода. Това усилие срещна съпротивата на апарата на ДСБ, който направи всичко възможно тези избори да бъдат провалени.

 

В началото на 2012 г. се опитахме да повдигнем дебат за случващото се в ДСБ и десницата, за липсата на кауза и за заплахата да оставим най-активната част от българското общество без политическо представителство. Дебат обаче не се случи. Вместо това, ни беше отговорено, че вече няма да се „инвестира“ в нас.

 

Никога няма да приемем, който и да е, да представя нашето участие в политиката като своя инвестиционна програма. Обидата от тази метафора и от лекотата, с която тя беше произнесена от лидера на ДСБ, не ни дава никакво основание да продължим да бъдем част от политическата сила, която преди осем години учредихме.

 

Като напускаме партията си, ние не абдикираме от българската политика. Не напускаме общността, с която споделяме общи политически ценности и няма да прекратим  усилията си да открием новия смисъл на българската десница. Дължим това на хората, рискуващи да останат без глас в политическия процес.

 

Ние сме и винаги ще бъдем част от поколението израснало по митингите, с желание политиката да бъде предлагане на решения, а не задкулисно лабораторно занимание. Вярваме, че с нашите усилия и с усилията на други млади хора, скоро България ще има своя силна и истинска десница.

 

Даниел Митов – зам.-председател и член на Националното ръководство на ДСБ (2007-2012 г.)

Петър Николов – член на Националното ръководство на ДСБ (2009-2011 г.)

Прошко Прошков – член на Националното ръководство на ДСБ (2011-2012 г.)

Христо Ангеличин – член на Софийското ръководство на ДСБ (2008-2012 г.)

 

  • Print
  • email
  • Google Bookmarks
  • Facebook
  • Google Buzz
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Yahoo! Buzz
TAGS
24 Comments
  1. Отговор

    Венко

    09/04/2012

    Наскоро по-малката ми внучка (скоро навърши 4 г.) се сдърпа за нещо с едно комшийско дете и когато то се отзова на земята, още докато си поемаше дъх да ревне с цяло гърло, внучката ми вече беше на 20-тина метра при майка си и задъхано обясняваше: „Гоги сам падна! Аз не съм го блъснала!“.
    Да се чудиш ли дали да се смееш, или да му се скараш :))) Малко, но вече има чувството, което наричаме „гузна съвест“. Гузната съвест я издават дългите обяснения, при това обикновено непоискани.
    Г-н Прошков, имате право да напускате каквото си искате. Защо трябва надълго и нашироко да обяснявате защо сте взел това решение? След всяко свое решение ли постъпвате така? Или само когато съвестта ви гложди? Време е да пораснете г-н Прошков :)

    Пожелавам Ви успех и очаквам с интерес да видя как, или по-точно къде ще откриете новия смисъл на българската десница. Това ще каже много повече от всичките Ви обяснения :)

  2. Отговор

    Иван Стефанов

    09/04/2012

    Никой не ти вярва вече!

  3. Отговор

    ДСБ не може д инвестира в ЛУЗЕРИ!!! Костов както винаги е ПРАВ!

    09/04/2012

    Г-н Прошков, истината е, че нищо не направихте като кандидат за кмет на София. Иван Костов е доказал много и за това е все още в Парламента…без Иван Костов никой нямаше да е чувал за вас…без Иван Костов нямаше да има Синя Коалиция в Парламента! Всяко чудо за тру дни…Костов е каризматичен политик, а вие освен за зад кулисите за друго не ставате. Костов е прав, не може да се инвестира в хора, които губят избори…вие изгубихте кметските-ФАКТ!
    Цяла ДС се занимава с оплюването на Иван Костов и пак се гласува за него и пак се прескача бариерата, а политик извън Парламента е едно голямо НИЩО!!!

  4. Отговор

    ДСБар

    09/04/2012

    И ти ли, Бруте!

  5. Отговор

    Пенка Стоилова

    09/04/2012

    Поздравления. Напълно те подкрепям. Много тъжни истини, но и нови надежди. Ако ти потрябвам, с теб съм. И Сдружението за Лозенец не оцеля. Превърнаха целите му в нечисти сделки. Вярвам в усилията на младите хора. Желая успехи и много лично щастие!
    Поздрави!

  6. Отговор

    Димитър Николов

    09/04/2012

    Господин Прошков,

    Щом изказвате такива критики към апарата на ДСБ е редно да кажете конкретно какво имате предвид. Как во точно имате в предвид под апарат на ДСБ? ДСБ е малка партия без голямо участие в местната власт, за какъв апарат говорите? И какво са направили те за да саботират кампанията ви?

    Също казвате, че сте опитали да започнете дискусия за случващото се в ДСБ. Към какво можете да посочите за да демонстрирате това? Срещали ли сте се с хората от организациите, повдигали ли сте въпроси по публичен начин?

    И един въпрос несвързан с написаното по-горе. Съвсем скоро казахте, че се оттегляте от ръководството на ДСБ, но ще останете член на партията. Какво ви накара да промените това свое решение?

  7. Отговор

    Димитър Николов

    09/04/2012

    Също следва да кажете и дали с Христо Ангеличин ще напуснете общинския съвет на София, след като бяхте избран от листата на Синята Коалиция.

  8. Отговор

    Стефан Димитров

    09/04/2012

    Разбирам напълно мотивите ви. Те са много нашироко обяснени в интервюто ви за сп. „Тема“ – 4-те процента, и съвпадат с моите виждания. Това, което писах до И. Костов и още нямам (и няма да имам) отговор. Предполагам, че Косьо ви е препратил текста.
    Но верни ли са спекулациите, че се присъединявате към М. Кунева. Моето мнение за нея: поредното сурогатно дясно. Ако ББ е плебейскката издънка на С. Сакскобурготски, то Кунева е аристократичната. С нея можем ли да постигнем осъществяване на нашите идеи. Не ми се вярва.
    Какво да правим? В момента ми е трудно да намеря решението.

  9. Отговор

    Ангел Грънчаров

    10/04/2012

    Не звучи убедително това обяснение. Човек не трябва да прегрешава спрямо истината и морала ако има претенцията да е наистина десен. Дясното е и личностно изявено морално чувство и чувствителност. Съвсем близо до ума е, че когато се налага да бъдат крити истинските подбуди зад толкова много думи, те не са морални, а кариеристични. Явно ви се иска да бъдете катапултирани в Парламента от мощния, както ви се струва катапулт, наречен „Кунева“.

    Прехвърлянето от партия в партия по кариеристични подбуди е аморално по дефиниция; ако не се присламчите към Кунева, може и да си помисля, че мотивите ви са идейни и политически, иначе ще излезе, че всичко е кариеризъм. А може би самият Боко е подкупил някои от вас? При него е налице очебиен умствен дефицит, имам предвид в партията му, но и при него лично де. Тъй че нищо чудно да ви е обещал хубави постове.

    Не знам дали си давате сметка, че политическото самоубийство се предхожда от моралното такова. Твърде много съм разочарован от постъпката ви. Ако наистина имахте тия мотиви, които афиширате сега в това сълзливо „обръщение“, тогава логично щеше да е да останете вътре в ДСБ и да се борите за промяна на погрешния й, според вас, курс, още повече че сте в ръководството. А дезертирането в един такъв момент е равностойно на измяна. Измяна спрямо каузата, идеята, десните ценности, християнския морал, а не спрямо Костов.

    Костов много хора са го предавали. И са му забивали ножа в гърба. Някой обаче помни ли имената ония, които предадоха Костов? Тия от забилите нож в гърба на Костов, чиито имена още помнят, са колкото са пръстите на едната ръка на навнимателен дърводелец. Те отидоха в политическото небитие, а Костов остана.

    Моралното превъзходство не може да се сравни с нищо друго. То е нещо като твърда канара, на която се опира политикът и държавникът, водещ велика битка по морални, по ценностни, а не по кариеристични подбуди. По това се познава истинският политик, този е критерият: не мисли за кариера, а води с увлечение морална битка, битка за доброто. Политическите нищожества и джуджета мислят само за това как да се уредят във властта. Лакомията за власт ги издава, че всичко идеално са потъпкали. Съдбата им затова е жалка и незавидна. Винаги.

    Може да се катапултирате във властта, може да се перчите в близките години на престижни постове, може да се опивате от наркотика на властта, за която лакомията ви, види се, е голяма, но това не променя факта, че загубихте и уважение, и доверие; никой не уважава прибежчиците от една партия в друга по кариеристични подбуди. Даже Кунева ще ви презира, щото добре знае, че както сега предадохте Костов, така в един следващ момент без замисляне ще предадете и нея.

    Съжалявам ви; голяма грешка направихте. А някога ви се възхищавах. Подведохте се. Умни сте, но умът ви подведе да направите тая така коварна и съдбовна грешка. Не послушахте сърцето си. По този начин започва всяко морално падение. На добър час из дебрите на политическото небитие ви желая!

    Ангел Грънчаров, философ и гражданин, традиционен избирател на СДС-ДСБ, Пловдив

  10. Отговор

    Борис Годоров

    10/04/2012

    Всеки има прово да се променя и да нов прави политически си избор.
    Естествено е след като сте се почувствали едва ли не като крепостни селяни в добата на една личност и самоубиваща се партийна клика – да потърсите друг път на развитие.
    Дано сте направили правилния избор и не забравяйте откъде сте тръгнали!
    Успех!

  11. Отговор

    Грънчар Ангелов

    10/04/2012

    Като чета по-горния коментар на философа-гражданин, се питам – как се нарича логореята в писмена форма?

  12. Отговор

    Дора Владикина

    10/04/2012

    Искрено съм възмутена и огорчена! Гласувала съм за вас – жалко! Имах ви доверие! Вие за мен вече сте просто едни млади кариеристи търсещи облаги от властови позиции! Ние ви направихме политици! От никому неизвестни и безработни, сега вече всички ви знаят като „напускащи ДСБ“! Срамно е да говорите за кауза – вие предадохте каузата! Искате да сте Костов – но ….. никога просто няма да можете защото нямате нито потенциала, нито знанията, нито каузата! Страхът, че няма да влезе ДСБ в Парламента и вие в него – това е движещата ви сила! А Кунева – дано ви се отплати добре! Според мен ви очаква политическата кариера на Нено Димов! Успех!

  13. Отговор

    Цветан Георгиев

    10/04/2012

    Демократи за силна България съвсем явно се нуждаят от промяна на стратегията, особено що се отнася до политическия маркетинг.Не може партия,която е участвала най-успешно във властта да се превърне в едва кретащо политическо джудже.Аз съм „върл“ привърженик на ДСБ и ме боли,когато наблюдавам все по-намаляващия им електорат.Но не одобрявам напускането (бягството) на тези млади хора.По-добре беше да останат и да бъдат вътрешна „опозиция“ и коректив.Всяка партия се нуждае от такива хора. Оттеглянето от ръководни постове го разбирам,но напускането… Е,стореното-сторено.Моето мнение за Кунева не съвпада съвсем с негативните мнения на останалите десни.Далеч съм от мисълта,че тя е най-почтения политик,но все пак успя да убеди доста хора,че е в център-дясно.В бъдеще виждам общи действия между СДС, ДСБ и формацията на Кунева.Дори и с остатъци от разочарованите гербери и атакисти. Тепърва не можем да си „правим“ чисто наш електорат.Дали пък тези младежи няма да дадат малко по-син нюанс на куневите хора?Не знам,не знам…

  14. Отговор

    A.S.

    10/04/2012

    Az prodqljavam da simpatiziram na DSB, za6toto prodqljavam da smjatam, 4e te, vqpreki 4e sa malka opozizionna partija, uspjavat striktno i posledovatelno da sledvat programata si, zaradi kojato glasuvah za tjah, i da otbeljazvat uspehi. Napqlno dovolna sqm ot rabotata na lidera i rqkovodstvoto, a kato izbiratelka pove4e ne mi i trjabva.

    Vie ne ste pqrvite, koito napuskat DSB sqs silen medien grqm i trjasqk i sqs zadqljitelnata pjana na ustata sre6tu Ivan Kostov. Moje bi 6tjah da vi vzema naseriozno ako ne se glasjahte da sednete v skuta na Kuneva – izjavena hameleonka na prehoda. Ako iskahte da bqdete polezni na ob6testvoto, a ne samo na li4nite si ambizii, 6tjahte da osnovete edna istinska sozialdemokrati4eska partija, ot kakvato Bqlgarija naistina ima nujda (za razlika ot porednoto djasno mente na Kuneva NDSV-2, ot koeto, kakto ot NDSV-1, polza imaha i 6te imat samo komunistite).

    Imate iskrenite mi pojelanija za neuspeh v porednija opit za podmjana na djasnoto.

  15. Отговор

    Нина Денева

    10/04/2012

    Сега най-логичното действие на господата Прошков и Ангеличин е да се оттеглят от Общинския съвет, тъй като вече не представляват хората, гласували за листата на ДСБ, и в частност не представляват мен, като един от тези гласоподаватели! И моля да не ми излизат с кухи фрази, заимствани от други политически „цветарки“, че представлявали всички граждани, а не само гласувалите за тях!

  16. Отговор

    Ренегат

    10/04/2012

    Много неща се казаха, много се изписа….
    Само ще добавя, че дясномислещите и демократите в България трябва да имат предвид И ДА НЕ ЗАБРАВЯТ чии интереси обслужват в момента ренегатите, които се отцепиха от единствената демократична и дясна партия в България. Кой, от началото на прехода, измисля и създава „десни“ партийки за да цепи истинското дясно…. кой има интерес от това.

    Отговор: Кукловодите от ДС/КГБ !!!
    Още повече, че ни е ПРЕДЕЛНО ясно коя е и другарката Пръмова.

    А най-лошото е, че ренегатите – Прошков, Митов и сие, са много добре запознати с тези факти.

    И добре, че се разкараха. За добро е.

  17. Отговор

    Ник

    10/04/2012

    Гласувах за вас на последните избори, защото бяхте кандидат на ДСБ и Синята коалиция.
    При новите обстоятелства смятам, че трябва да напуснете общинския съвет.

  18. Отговор

    Руслан Семерджиев

    10/04/2012

    Господин Прошков,
    Подкрепих Ви като кандидат на Синята коалици, въпреки, че имам сериозни резерви към ДСБ и СДС. Подкрепих Ви заради онова, което показахте като познания и възгледи. Зная, че има и други като Вас в ДСБ и СДС. За съжаление, това, което очевидно е преляло чашата на търпението Ви не е само от последните месеци или години. Прав сте в оценките си. Група хора обърнаха въжделенията и усилията на твърде много хора в България в средство за собственото си блогополучие, а вече и в мижитуркане. Желая Ви успех в обществената и политическа дейност. Крайно време е хората с подобни възгледи да се съберат и започнат на чисто. Вече е ясно кой какво може и какъв е.

  19. Отговор

    Ник

    10/04/2012

    Господин Прошков,
    Апаратните игри не обясняват третото място на изборите в район Лозенец, където бяхте 4 години кмет.
    Ако сте от класа, ще напуснете общинския съвет, тъй като там сте като представител на ДСБ и Синята коалиция, а вече нямате нищо общо с тях.
    Имате ЕДНА ГОДИНА да защитите тезите си, да убедите избирателите в личните си качества и да ги накарате да гласуват за Вас на следващите избори.

  20. Отговор

    Джордж Янис

    12/04/2012

    Все ще се забиете в някоя нова партия, нали? Ще стане ясно, че напускате не по принципни съображения а от чисто политическо номадство. Тогава каква стойност ще имат днешните ви думи, днешната ви надута политическа поза?

  21. Отговор

    Джордж Янис

    14/04/2012

    Триете коментари, които не ви харесват, а? Браво! Много демократично!

  22. Отговор

    Борис Морев

    17/04/2012

    Жалко г-н Прошков, гласувахме за Вас, но ни разочаровахте с позицията си! Кариерата и постовете не са всичко, вие не можахте да останете верен на синята идея, жалко за Вас… все пак бъдете здрав!

  23. Отговор

    Ники

    06/05/2012

    Кметските избори бяха страхотна възможност да натрупате опит. Според мен, Ви трябва време да осмислите какво се е случило и какви са били истинските причини за недобрите резултати. За осмисляне, обаче, трябва спокойствие. Видно е, че не го получихте в ръководството на ДСБ и разбирам защо си подадохте оставката от него. Но, според мен, присъединявайки се към тази декларация направихте една крачка в повече. Струва ми се, че като са ви убедили да се присъедините към нея са ви елиминирали като потенциален конкурент на следващите кметски избори. Което е истинска загуба за модерната общност.

  24. Отговор

    Юрий Александров

    02/07/2012

    Каквото имам да кажа го казвам тук:
    http://mamkamu.blog.bg/politika/2012/07/02/za-meglena-kuneva-proshko-proshkov-i-aiducite.975005
    Апропо… не съм ничий партиен член…

LEAVE A COMMENT

Към лентата с инструменти